Rusning efter oväntad produkt – har sålt slut direkt
2024 05 05
Modeexperter uttrycker förvåning över det enorma intresset över en ny klädesprodukt.
Den brittisk-italienska designerduon Jordanluca har presenterat en av modevärldens mer unika idéer.
Det rör sig om jeansbyxor som har vad som ska likna kissfläckar vid skrevet på byxorna som har fått stor uppmärksamhet under den senaste tiden.
Rusningen förvånar modeexperter, men faktum kvarstår att byxorna, som kostar 8000 kronor, har sålt slut direkt.
Det rapporterar TV4.
“Helt ny nivå”
Modeexperten Emilia de Poret förklarar att många aktörer försöker sticka ut med unika produkter och kommer på innovativa idéer på rullande band.
– Men kiss på byxorna, det är en helt ny nivå. Jag köper inte riktigt det här om jag ska vara helt ärlig, säger hon till TV4.
Djupare mening
Vidare förklarar de Poret att byxorna symboliserar någonting djupare.
– De säger att de här jeansen är anti-finansiell kapitalism och att det går så snabbt i samhället, så vi har inte ens tid att gå och kissa på toaletten, så vi kissar på oss i byxorna istället.
Starka reaktioner
Det är många som har uttryckt sina tankar om de ovanliga byxorna, och trots rusningen efter produkten så har Jordanluca inte vunnit över alla konsumenter.
– Du behöver inte längre vänta på toaletten, du kan bara göra ner dig själv och säga att det är designen, menar en person enligt New York Post.
– Varför skulle någon ta på sig detta?, frågar sig en annan.
– Det är så himla dumt, uttrycker en tredje.
“Kommer vara populärt”
En som helt har övertygats av produkten är Stavros Karelis, grundare av modebutiken Machine-A.
– Dess uttalade långsträckta byxor med klockad nederdel, liksom dess starka skräddarsydda erbjudanden, har placerat det högst upp på kundernas efterfrågan, säger han.
– Jag tror att varumärket kommer att bli extremt populärt under de kommande säsongerna och de kommer att etablera sig som en av de viktigaste modeaktörerna på internationell nivå.
Byxorna har fått stor uppmärksamhet i sociala medier där heta debatter pågår angående om det är en genial produkt eller bara ett märkligt mode-påhitt.
Foto: A. Beliaikin
Text: Redaktionen