Ny butik lanseras i Sverige – kunder behöver inte betala med pengar
2024 09 04
E-handelsjätten Gymgrossisten och hudvårdsvarumärket Moss & Noor lanserar en annorlunda form av butik.
I den nya webbutiken Sweat Store behöver kunder inte betala med pengar.
– Sweat Store är världens första e-handel där du betalar med svett i stället för cash, skriver Gymgrossisten om konceptet, som ger kunder möjlighet att klicka hem produkter genom att klara av olika ”svettiga utmaningar”.
Den som klarar av att stå i plankan i en minut kan få hem en deodorant från Moss & Noor och 50 avklarade ”kettlebell swings” betalar av proteinpulver.
Dessutom kan man njuta av 100 hamburgare från kedjan Brödernas om 1 000 armhävningar görs samtidigt av max tio personer i samma rum.
Här är villkoren
Utmaningarna måste filmas och laddas upp på Tiktok eller Instagram.
Så här går det till, enligt Gymgrossisten:
- Välj vilken produkt du vill köpa
- Filma den utmaning som är kopplad till produkten.
- Ladda upp videon på Tiktok eller Instagram-feed.
- Tagga @gymgrossisten, @moss.noor, #sweatstore i din bildtext.
”Effektivt sätt”
Sweat Store lanserades den 3 september.
Tom Flumé, vd Moss & Noor, beskriver webbutiken som en ”typ av hybridbutik”.
– Där möts försäljning och marknadsföring på ett rätt naturligt sätt. Det fiffiga är såklart den inbyggda virala mekaniken, men det är också ett effektivt sätt att nå ut till kunder som annars inte testat våra produkter. Vi gör en del sampling och detta blir ett förlängt steg av det. Win-win helt enkelt, säger han till sajten E-handel.
Uppdateras med nya produkter
Utvalda produkter och utmaningar kommer att uppdateras varje vecka.
Den här veckan kan man hitta produkter som hörlurar, proteinpulver och presentkort i webbutiken.
För att ta del av produkterna måste kunder ha en offentlig profil på den valda sociala medieplattformen, vara över 18 år och bosatta i Sverige.
Foto: N. Ohlrogge resp J. Leupe
Text: Redaktionen