Glädjebesked för godisälskare – stor butikssatsning
Godisälskare får snart se en stor butikssatsning bli verklighet.
Svenskar är ett godisälskande folk, och godisföretaget Bubs är ett av de mest populära godisvarumärkena.
Nu meddelar Bubs att man lanserar en stor butikssatsning som är den första av sitt slag.
Gör stor butikssatsning
Bubs öppnar nu sin allra första konceptbutik, meddelar företaget.
Den 220 kvadratmeter stora butiken öppnar den 13 december på Norrlandsgatan 21 i Stockholm.
Man hoppas att butiken, som heter BUBS Sthlm, ska locka både stockholmare och turister.
I butiken får besökare uppleva hela Bubs godissortiment.
– Det känns overkligt, men fantastiskt kul att vi nu slår upp dörrarna till BUBS Sthlm. Det blir en mötesplats där våra kunder kan uppleva hjärtat av BUBS lekfulla värld, vår höga kvalitet och framför allt stora smakupplevelser, säger Helena Sandström, internationell marknadschef på Bubs, i ett uttalande.
LÄS OCKSÅ: Prissmäll väntas för svenska hushåll - på grund av Norge
Butik för godisälskare
Kunderna kan köpa godis i lösvikt och färdigpackade nyheter, prova limiterade produkter och säsongssmaker.
Men de kan också köpa Bubs-merch eller delta i tävlingar och events.
– Vi får äntligen chansen att möta våra kunder på en plats där vi kommer testa nya idéer, låta konsumenter delta i events och bjuda på en och annan överraskning längs vägen, säger Helena Sandström.
Bubs tillverkar många populära godissorter. De är bland annat kända för godisskallar av olika slag – hallonlakritsskalle, saltskalle, colaskalle, surskalle, halloweenskalle och så vidare.
De tillverkar också skumgodis av olika slag, till exempel så kallade ovaler i olika smaker.
Bubs godissorter är ofta i gelé eller skum och utformade som till exempel bläckfiskar, äggskallar, halloweenspöken och tomtar.
Svenskt godis populärt utomlands
Bubs grundades i Jönköping 1992 och ägs idag av Orkla Snacks. Företaget har gynnats starkt av hashtagen #SwedishCandy:s spridning i sociala medier världen över.
Företaget har dock hjärtat i Sverige, understryker man, och nu hoppas man att människor från hela landet ska vilja besöka den nya konceptbutiken i Stockholm.
– Vi hoppas att vi med butiken kan attrahera både stockholmare och turister som vill ha en riktigt härlig upplevelse, köpa presenter eller fylla lördagsgodispåsen med det allra färskaste Bubs-sortimentet, säger Patrick Axzell, vd på Orkla Snacks Sverige.
LÄS OCKSÅ: Svenska godissuccén lanseras i USA - "Världens största godismarknad"
Foto: Hemmakväll
Text: Redaktionen