Rusning till Ullared – “Är galet”
2024 11 30
Ullared gör jättesuccé trots att de ratade Black Friday.
Under den senaste veckan har mängder med olika företag gjort reklam för Black Friday-rean.
Samtidigt finns det några bolag som har ratat det.
Gekås Ullared är ett av företagen som inte satsade på Black Friday - men gjorde ändå jättesuccé.
Det rapporterar Göteborgs-Posten.
“Är galet”
Det fanns alltså inga Black Friday-rabatter att tillgå hos den populära försäljaren.
Trots det så ökade Ullareds försäljning med 24 procent under den gångna veckan - och med hela 40 procent bara på fredagen.
– Under fredagen hade vi en tillväxt på 40 procent, vilket är ganska galet, säger Gekås VD Patrik Levin till GP.
Kan ha bidragit
Enligt Patrik Levin finns det några saker som potentiellt kan ha bidragit till rusningen.
Han pekar bland annat ut säsongsmässiga faktorer.
– Det märks att hösten och vintern kom ganska sent i år. Mycket av tillväxten är saker man behöver, som att barnen har växt ur sina vinterjackor.
Kändisbesök på lördagen
Det går alltså fortsatt mycket bra för Gekås Ullared.
Det har man bland annat firat med att Pernilla Wahlgren på lördagen varit på besök.
– Med ett brutet ben stabiliserat i pjäxa kommer fantastiska Pernilla Wahlgren till varuhuset lördag 30 november för att visa upp sortiment från sitt hudvårdsmärke L’Acuila och höstens kollektioner av kläder och skor, förklarar Ullared via sociala medier.
Och ett till
Redan nästa helg är det dags för nästa kändisbesök.
– JLC KOMMER TILL GEKÅS ULLARED! Lördag 7 december kl. 10-11.30 kommer komikertrion, JLC, till oss och med sig har de sina goa energidrycker från Joluca.
Så sent som tidigare i november slog Ullared försäljningsrekord.
Lördag 9 november besökte 23 200 kunder varuhuset som tillsammans shoppade för 50,8 miljoner kronor.
Det är en ökning från förra årets rekord på 47,4 miljoner kronor.
– Samtidigt drog Gekås boendeanläggning in 800 000 kronor under rekorddagen. Allt som allt sålde destinationen för 53,4 miljoner under lördagen, lägger Ullared till.
Foto: J. Molin
Text: Redaktionen