Exklusiv dryck lanseras – går bara att köpa i Sverige
2025 02 13
Energidryckproducenten Celsius växer så det knakar.
I september 2024 prisades Celcius som årets leverantör på åtråvärda Conveniencegalan – en gala där de främsta aktörerna inom handeln uppmärksammas.
Enligt prismotiveringen har Celsius ” visat en svårslagen kombination av innovation, kvalitet och engagemang”.
Några veckor senare kom nästa glädjebesked.
Företagets omsättning ökade med nästan 100 miljoner kronor från 2022 till 2023, rapporterade sajten Dagligvarunytt.
Alex Darvishnejad, säljdirektör för Celsius Sverige, uppgav att företaget haft en ”otrolig tillväxt” och berättade att Celsius stod för 37 procent av energidrycksbranschens totala tillväxt under 2023.
Lanserar exklusiv smak för Sverige
Celcius energidrycker finns att köpa i nästan varje matbutik i Sverige.
Och snart kommer sortimentet att utökas.
På torsdagen meddelar företaget att en sprillans ny smak lanseras på den svenska marknaden.
Det rör sig om Celsius Electric Lemonade med smak av både citron och lime, balanserad med bärtoner från blåbär, björnbär och hallon.
Celsius Electric Lemonade kommer exklusivt att lanseras i Sverige. Den kommer inte finnas tillgänglig på internationella marknader och sortimentet är begränsat. Drycken kommer endast säljas så länge lagret räcker, uppger energidryckföretaget.
– Vi utvecklar ständigt nya smaker och testar gärna gränserna för vad en energidryck kan vara. Extra kul den här gången är att Celsius Electric Lemonade är exklusiv för Sverige, och vi ser redan ett stort engagemang kring lanseringen, säger Magnus Hammarskjöld, marknadsdirektör på Celsius EMEA, och tillägger:
– Det är alltid spännande att följa reaktionerna när en ny smak når hyllorna.
Fakta: Celsius Electric Lemonade
- Precis som alla Celsius drycker är Celsius Electric Lemonade sockerfri, lätt kolsyrad och framtagen för att ge en energikick.
- Celsius Electric Lemonade lanseras under vecka sju och kommer att finnas tillgänglig hos utvalda återförsäljare under en begränsad period.
Kritiserad dryck
Energidryck är i synnerhet populärt hos unga personer, vilket anses vara problematiskt.
Forskare och läkare har riktat kritik mot de populära dryckerna.
LÄS MER HÄR:
ENERGIDRYCK: Butiker slår larm om ungas beteende – ”100-150 burkar i veckan”
Skarp uppmaning om populär dryck: "Högst en gång i veckan”
Foto: NourRomeo
Text: Redaktionen