Enorma Netflix-problem – tittare rasar
2024 11 16
Massiv kritik riktas nu mot Netflix.
Tidigt på lördagen svensk tid slåss boxarlegendaren Mike Tyson mot Youtube-fenomenet Jake Paul.
Sammandrabbningen har marknadsförts i månader och hajpats upp till ett av årets största sportevenemang.
Men mitt under sändningen har kunder över hela världen fått problem - och rasar nu mot Netflix.
Det rapporterar flera medier.
Gett sig in i kampsport
Streamingjätten gjorde sin debut i direktsänd kampsport men fansen kämpade för att se underkortet innan huvudevenemanget ägde rum.
Tittare tog till sociala medier för att klaga på problem som sträckte sig från buffring till att tjänsten kraschade helt.
– Om Netflix inte åtgärdar detta buffringsproblem kommer detta att gå ner som ett av de största misslyckandena i hela streaminghistorien, framhåller en besviken tittare enligt The Mirror.
Hajpat event
Matchen mellan den 58-årige boxarlegendaren Mike Tyson och den 27-årige internetsensationen Jake Paul har hajpats och hyllats på förhand av underhållningsskäl.
Samtidigt har skarp kritik riktats på grund av Mike Tysons ålder, där skeptiker menar att en 58-åring inte hade tillåtits gå upp i ringen i vanliga fall av hälsoskäl.
Kritiken fortsätter
På sociala medier har Netflix lagt ut ett inlägg för att marknadsföra matchen.
Kommentarerna är inte nådiga.
– Helt brutal stream. Har inte kunnat komma in på typ 15 minuter i sträck nu. Annat innehåll laddas direkt, andra leverantörer som Prime eller Disney laddas direkt. Ni misslyckades verkligen med det här, skriver en användare.
“En kund förlorad”
Flera Netflix-kunder har i samband med problemen gått ut och sagt att de kommer att avsäga sin prenumeration.
– Hörde att Taylor vs Serrano-matchen var fantastisk. Ser fram emot att se höjdpunkterna från alla andra webbplatser istället för att se live från den streamingwebbplats jag prenumererade på. Blockbuster var bättre. Ni förlorade en kund ikväll, framhåller en frustrerad prenumerant.
Flera andra uttrycker på sociala medier att Netflix borde ha förberett sig bättre med tanke på att man marknadsfört matchen i flera månaders tid.
Foto: Boliviainteligente
Text: Redaktionen